כתבה מעניינת בנושא חדשנות בפרסום, מאת גיא בר במגזין פירמה – לתקשורת . פרסום . שיווק ואינטרנט האחרון, גרמה לי לעצור ולחשוב אם אנחנו באמת עושים הכל כדי לבלוט ולייחד את העסק שלנו על פני המתחרים? והאם מהלכים כאלו נושאים פירות ועושים את ההבדל?

יש את אלו שבשלב הזה ידברו מייד על התקציב.
דווקא בדוגמאות האלו, התקציב לא היה גבוה במיוחד, אבל החשיבה היתה מדליקה, מפתיעה ומחוץ לקופסא, כנראה שלהיות יצירתיים זה לא פחות חשוב!!!

אז הנה, בואו תשפטו בעצמכם:
כמה דוגמאות מעוררי השראה , שהגיעו היישר מברזיל!

 

MINI ME

סאו פאולו היא העיר הגדולה ביותר בברזיל ומתגוררים בה מעל 10 מליון תושבים שנהנים מכל מה שיש בה, ויש בה הרבה, פעילות תרבותית אדירה, חיי לילה סוערים , 3 קבוצות כדורגל בורסה משגשגת, מסעדות מצויינות, אוניברסיטאות ועוד, רק מה? משנת 2007 נכנס לתוקפו "חוק העיר הנקייה" שטרף את הקלפים בנוגע לצורת הפרסום בעיר. אין עוד שלטי חוצות, פרסום על אוטובוסים, מוניות, בניינים ולצד הכבישים.
מה עושים???
אז המפרסמים עברו לזירה הדיגיטלית ובנוסף צמחו מהלכי גרילה מסקרנים ויוצאי דופן.
דוגמא מצויינת לכך היא מהלך ההשקה של mini me רכב קטן במיוחד, המפרסמים הבינו שכדאי לצאת בהשקה שלו בקטע מיוחד (ולא להסתפק בתצוגה באולמות התצוגה) המותג לא שגרתי ולכן החליטו להשיק אותו בצורה בלתי שגרתית : הרכב עמד בין שתי מכוניות רגילות מכוסות קרטון ענק עם ציור של פרצוף פוזל ופה עצוב לעבר הרכב של מותג ה-mini .
הפעילות שנמשכה מספר ימים חשפה מאות אלפי אנשים לרכב החדש ויצרה באאז סביב ההשקה, הכל בתקציב נמוך ובצורה מקורית, בדיוק כמו ה-mini עצמה.

 

לנגן על פוסטרים

עם קצת דמיון גם פוסטר יכול להיות אינטראקטיבי, D'Addario , חנות גיטרות בברזיל רצתה לקדם את המכירות של מיתרי הגיטרות בקרב נגנים, הקונספט היה "המיתרים שלך – הסאונד שלך". אבל כדי לתת למשתמשים אפשרות לחוות את המיתרים בצורה קלה ומהירה ומבלי לחבר אותם לגיטרה, ייצרו פוסטרים מיוחדים עם ציורי גיטרות מדליקות עליהם, חיברו מיתרים אמיתיים והוסיפו מנגנון קטן שמאפשר לשמוע צלילים כאילו אתה פורט על גיטרה חשמלית. העניין יצר תהודה רבה, הלקוחות כל כך התלהבו שהמהלך הורחב גם לפוסטרים ברחבי הערים הגדולות (חוץ מב-סאו פאולו כמובן).

 

אז איפה אנחנו יכולים לתת "פוש" לעסק שלנו, לחשוב מחוץ לקופסא וע"י יצירתיות , עיצוב טוב ותקציב (שנקבע מראש והוא הגיוני לעסק) יכולים לעשות קצת בלאגן בעיר?
אולי היום נהוג ביותר לעשות זאת דרך האינטרנט , אבל בדוגמאות האלו אפשר לראות דווקא את היצירתיות בעולם הפיזי ולא הוירטואלי.

קחו דקה, או שתיים (או אולי קצת יותר…) לחשוב איך לעשות את זה בעסק שלכם.

שיהיה בהצלחה
ענת גפני