מיתוג הוא היכולת לספר את הסיפור הייחודי של העסק שלך, הדרך בה אתה מבדל אותך מעסקים אחרים שעושים (בדיוק ?) את מה שאתה עושה.
מיתוג מאפשר ללקוחות שלך להבין למה כדאי להם לפנות דווקא אליך, מה מיוחד בך, מדוע אתה מתאים להם. ובקיצור מה הסיפור שלך !

מיתוג נכון מספר מאיפה באת, ולאן אתה הולך, דרך שימוש במילים (השם הסלוגן הטקסטים השיווקים) ועיצוב גרפי נרקם הסיפור הייחודי שלך, כזה שיאפשר ללקוחות שלך לזהות אותך ואת הקו הייחודי שלך בכל מקום בו יפגשו בו.
הצבעים, הצורות, התמונות, כל אלו גורמים לך להרגיש משהוא! והרגש הזה יניע אותם לפעולה.

למי אתה מזיז ?

קחו לדוגמא את האתר שלכם, מה הסיפור שהוא מספר? אתם כמובן לא שם כדי לקבל את האורחים שלכם באופן אישי, לספר להם שאתם מקצועיים ואוהבים את מה שאתם עושים, אתם לא שם כדי לפגוש אותם ,לחייך (אם זה מה שאתם בד"כ עושים?), אתם לא שם כדי להסביר מי אתם.
לאורחים שלכם יש כמה שניות כדי להרגיש האם אתם מעניינים אותם, רציניים, מקצועיים, נגישים, כמה שניות כדי להחליט האם בא להם לפנות אליכם.
כל ההחלטות הן רגשיות, מיתוג יוצר רגש, והרגש הנכון מניע לפעולה.
תסתכלו שוב על האתר שלכם, האם הוא משקף את הסיפור שלכם ?

כלל הזהב

המיתוג חייב להעביר את האדם/העסק בצורה אותנטית ונאמנה, מיתוג מוצלח מספר את הסיפור האמיתי של מי שאתם עכשיו ומה אתם עומדים להיות. אם ממתגים חנות יד שנייה אין ספק שלא תוכל להיראות כמו חנות בגדים חדשה בקניון בהרצליה,
המיתוג תמיד יספר את הסיפור האמיתי ויעשה שדרוג, כמו לצאת ממספרה , זאת את – אבל משודרגת, זה אתה – אבל בצורה המיטבית שלך…

להעביר את זה הלאה

המותג שלכם הופך להיות סיפור שמסופר גם בלעדיכם, זה כוחו של מיתוג מוצלח. הוא מאפשר ללקוחות שלכם, לשותפים שלכם ולחברים שלכם, לספר את הסיפור שלכם הלאה. לספר אותו בצורה מדויקת ונאמנה (בין אם באמצעות הפניה לאתר שלכם, נתינה של כרטיס הביקור שלכם, או פשוט סיפור על השרות המעולה שלכם).

זה הכול בשבילך….

אולי הדבר הכי חשוב להבין, המיתוג הוא קודם כל עבורכם, אתם מחויבים כבעלי עסקים להבין מי אתם, מה אתם רוצים לשדר, לאן אתם מכוונים.
מיתוג יוצר בהירות ! ובהירות יוצרת תנועה קדימה. כאשר אתם עוברים את תהליך המיתוג (ללא ספק תהליך מעניין) אתם יוצרים קודם כל בהירות עבור עצמכם, ואז כמובן עבור הלקוחות שלכם.

אז תשאלו את עצמכם קודם כל את השאלות האלו, מה הסיפור שאני מספר? מי אני? לאן אני רוצה להגיע? ומה אני משדר ואז תשאלו את עצמכם איך אני נראה? האם אני מעביר בחומרים הגרפיים, באתר שלי, בפייסבוק שלי, בבאנר שפרסמתי , האם אני אכן מעביר את מה שהתכוונתי? אם התשובה היא כן – אחלה!!! תמשיכו כך (המיתוג אף פעם אינו נגמר, תמיד יש עוד ועוד חומרים למתג) אם התשובה היא לא! לא אוהב את איך שהחומרים נראים, או פשוט אין לי מספיק פניות של לקוחות חדשים…
זה בעצם הסימן שאולי היגיע הזמן לעצור לרגע, לשאול את השאלות ובאומץ להתחיל את התהליך!

שיהיה בהצלחה,
ענת גפני